.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضرت علی اکبر(ع)؛ دلاوری بصیر و هوشیار

حضرت علی اکبر(ع) جوانی دلیر و شجاع بود که در حادثه کربلا و در رویارویی با دشمنان شجاعانه و آگاهانه ظاهر شد و چهره‌ای هوشیار و آگاه به زمانه از خود به یادگار گذاشت.

11 شعبان سال 33 هجری قمری، حضرت علی اکبر(ع) چشم به جهان گشود . مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابى مره است. لیلا براى امام حسین (ع) پسرى آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا (ص)، رویش روى رسول بود به طوری که هر کس که آرزوى دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا مى نگریست .

حضرت علی اکبر در کربلا حدود 25 سال داشت. برخی راویان سن وی را 18 و 20 سال هم گفته اند . او اولین شهید عاشورا از بنى هاشم بود. شجاعت و دلاورى على اکبر و رزم آورى و بصیرت دینى و سیاسى او، در سفر کربلا بویژه در روز عاشورا تجلى کرد.

روز عاشورا پس از شهادت یاران امام، اولین کسى که اجازه میدان طلبید تا جان را فداى دین کند علی اکبر بود. اگرچه به میدان رفتن او بر اهل بیت و امام بسیار سخت بود، ولى از ایثار و روحیه جانبازى او جز این انتظار نبود.

محل دفن حضرت على اکبر (ع) نزدیکترین شهید به امام حسین است، مدفن او پایین پاى اباعبد الله الحسین(ع) قرار دارد و به این خاطر ضریح امام شش گوشه است.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.